Thursday, January 12, 2012

Insyaallah ...

Haram Mengambil Seseorang Wanita itu Sebagai Kekasih jika Niat Untuk Tidak Mengahwininya - USTAZ IDRUS

Sejauh mana kesetiaan anda pada si DIA ??
Sejauh mana rasa hormat anda pada si DIA ???
Sejauh mana harapan anda pada si DIA ???
Sehebat manakah rasa Cinta anda pada si DIA ???
Anda Setia pada si DIA ???
Anda Rasa DIA lah yang sesuai untuk anda ???
Anda Sayang DIA mcm mana ??
Anda meletakkan sepenuh kepercayaan anda pada si DIA ????


Arghhhhhhh .. Sudah la skit2 . hehe . 
post KALi ini membicarakan ttg CInta Dan KESeTiaan ..

Pada sesiapa yang bercinta dan dicinta , mungkin ada yang beranggapan

  • percaya , setia , berkorban jgn 100 peratus . nnti merana 
letakkan sepenuh kepercayaan anda pada si DIA . Setialah kpdanya Sungguh2 . Berkorban apa saja untuk bersama dengan DIA 

Pada diri saya , saya mengamalkan option yg ke 2 kerana 

  • usaha tangga kejayaan , tiada usaha tiadalah hasilnya 
  • jodoh tidak akan datang bergolek ..
Jadi , saya akan berusaha sungguh2 untuk berkorban demi DIA , saya akan SETIA sungguh2 dengan si DIA , saya akan berikan PERCAYA sepenuhnya terhadap DIA .
APa2 pon terpulang pada kalian utk menjalaninya mcm mana .



CUMA , jgn sampai satu saat nnti , SI DIA akan meninggalkan diri anda kerana ANDA sedikit pon tidak berusaha berkorban jiwa dan raga , setia sungguh2 dn percaya kpd nya , tidak menghargai apa yg diberikan dan lain2 lagi . 
Kerana ALLAH sentiasa mendengar keluhan hambanya. Jika tidak di dunia , di akhirat lah pembalasannya .

So , pada saya dan seharusnya kpd org2 di luar sana 

Setialah Pada Yg 1
Berkorban Jiwa dan Raga Sungguh2
Percaya akan DIA yg mencintai anda
Hargailah Pasangan Anda
Dengarkanlah Setia Keluhan dan Luahan drpd DIA


Usah Bimbang akan jodoh ka apa ka . Pada Saya , yg pnting usaha bersungguh-sungguh untuk memenangi hati si DIA , sayangilah DIA seadanya , Berkorban Jiwa dan RAga sebaiknya dan Hargailah dan Bersyukurlah dgn apa yg ANDA ada . 

INSYAALLAH akan berkekalan sampai bila2 . Thankss . Ngeee 

I Love U NURUL IRYANI 



 


 

No comments:

Post a Comment