Tuesday, February 22, 2011

Thursday, February 17, 2011

Will You Be My Shoulder When I'm Gray and Older

beautiful dawn ,
lights up the shore for me ,
there is nothing else in the world ,
i'd rather wake up and see with u ,

beautiful dawn ,
i'm just chasing time again ,
thought i would die a lonely man ,
in endless night ,
but now i'm high ,




haa ....
mcm ngarot ja post nieh ...
sja nk expressikn prasaan aku kt sini ...

DO YOU REMEMBER THE DAY WHEN MY JOURNEY BEGAN ?

(8 Feb 2010 ) - Volleyball Competition Season


thanks for all ...

ITS HARD TO BELIEVE YOU REMEMBER ME

Tuesday, February 15, 2011

Easy MP3 Downloader(Download Mp3 Percuma)


* Over 100 Million Songs:
More music choices – mainstream, indie, hip-hop, classical, etc.
* Easy To Use:
You only need to type into the song name - click search - download.
* Recommend Hot Songs:
We present you latest US Airplay Hot 100 to download.
* 100% Clean and Safe:
Clean of any form of badware (viruses, spyware, adware, etc.)
* 100% Legal:
Help you find Free Legal Music Sources more easily.







* Over 100 Million Songs:
More music choices – mainstream, indie, hip-hop, classical, etc.
* Easy To Use:
You only need to type into the song name - click search - download.
* Recommend Hot Songs:
We present you latest US Airplay Hot 100 to download.
* 100% Clean and Safe:
Clean of any form of badware (viruses, spyware, adware, etc.)
* 100% Legal:
Help you find Free Legal Music Sources more easily.
  

Monday, February 14, 2011

Its End Tonight

Its Not Over


Apa kena ngn gambaq kat atas tuh ?
Haa,,,
Kat situ lah aku keja...
Start dri 27 / 1/ 2011 smpai 14 / 2 /2011 
tapi,its now over ..
Shiff akhir aku adalah pada mlm nie (Isnin-14.2.2011)
Byk pnglaman yg aku dpt kat situ n bley mlwak mcm2 ..
Fuhhh...
klao nk cerita pnjang lebaq sgt..
So,aku pndeknnlah ...
Walao pa pon,aku ucap byk2 terima kasih kat ampa semua..
Yg tlah mngajar aku mcm2 

Barisan pkerja...

Supervisor

Kak Chik
Kak Rini

Cashier 

Kak Ieda
Kak Liza
Fun Yan Chin
Fun Yan Li
Syarifah
Mardhiah
Gomathi
Fong

Guard

Pakcik Faisal (kamcing gila nieh)
Abg Daaad
     

Akhir skali,,

A lot thanks
Nnti aku p len blanja Variety Bucket kat ampa..
Wasallam ...



  Download this mp3 from Beemp3.com





"You're Beautiful"

My life is brilliant.

My life is brilliant.
My love is pure.
I saw an angel.
Of that I'm sure.
She smiled at me on the subway.
She was with another man.
But I won't lose no sleep on that,
'Cause I've got a plan.

You're beautiful. You're beautiful.
You're beautiful, it's true.
I saw your face in a crowded place,
And I don't know what to do,
'Cause I'll never be with you.

Yeah, she caught my eye,
As we walked on by.
She could see from my face that I was,
Flying high, [ - video/radio edited version]
Fucking high, [ - CD version]
And I don't think that I'll see her again,
But we shared a moment that will last till the end.

You're beautiful. You're beautiful.
You're beautiful, it's true.
I saw your face in a crowded place,
And I don't know what to do,
'Cause I'll never be with you.

You're beautiful. You're beautiful.
You're beautiful, it's true.
There must be an angel with a smile on her face,
When she thought up that I should be with you.
But it's time to face the truth,
I will never be with you.

Monday, February 7, 2011

No Tears ....

esok aku akn mghantr surat permohnan letak jwatan @ C-Mart ...
lps nie xda la gelak tawa ngan pekerja C-Mart lagi...
1 mggu lagi la...
Buknnya pa ...
Aku da mndgr cramah agama baru2 nieh...
Dya kata ada 6 golongan yg ibadatnya x diterima oleh Allah....
Termasuk golongan yg tolong menjuai arak kat org...
So,aku cashier termasoklah skali...
huhu,, x sngka plak.
Masa mntak keja aku x igt pon C-Mart ada juai arak...

Sebuah Nama Sebuah Cerita laaa..

Saturday, February 5, 2011

DEBAT PROFESOR ATHEIST DENGAN PELAJAR ISLAM

Seorang atheist yang juga professor falsafah bercerita dalam kuliahnya mengenai masalah yang dihadapi oleh sains berkenaan dengan Tuhan. Dia meminta seorang pelajarnya bangun dan beliau bertanya…

Prof: Kamu percayakan Tuhan?

Pelajar: Sudah semestinya professor.

Prof: Adakah Tuhan itu baik?

Pelajar: Ya

Prof: Adakah Tuhan itu amat berkuasa?

Pelajar: Ya

Prof: Saudara saya meninggal kerana kanser walaupun dia berdoa kepada Tuhan agar dia boleh sembuh. Kebanyakan kita akan cuba membantu mereka yang sedang sakit tetapi Tuhan tidak. Jadi macamana Tuhan itu baik? Hmmm?

(Pelajar berdiam diri)

Prof: Kamu tidak boleh menjawabnya ya? Mari kita teruskan lagi anak muda. Adakah Tuhan baik?

Pelajar: Ya.

Prof: Adakah syaitan baik?

Pelajar: Tidak.

Prof: Siapa yang mencipta syaitan?

Pelajar: Tuhan.

Prof: Tepat sekali, beritahu saya anak muda, wujudkah kejahatan didunia ini?

Pelajar: Ya.

Prof: Kejahatan ada dimana-mana bukan? Dan Tuhan mencipta semuanya, betul?

Pelajar: Ya.

Prof: Jadi siapa yang mencipta kejahatan?

(Pelajar tidak menjawab)

Prof: Bukankah terdapat penyakit? Keruntuhan moral? Kebencian? Keburukan? Semua perkara yang dasyat ini wujud didunia ini bukan?

Pelajar: Ya professor.

Prof: Siapa yang menciptanya?

(Pelajar tiada jawapan untuknya)

Prof: Science menyatakan yang kamu ada 5 deria untuk mengenalpasti dan melihat dunia disekeliling kamu, beritahu saya anak muda, pernahkah kamu melihat Tuhan?

Student: Tidak pernah professor.

Prof: Sila beritahu jika kamu pernah mendengar akan Tuhan itu?

Pelajar: Tidak pernah professor.

Prof: Pernahkah kamu perasankan akan Tuhan itu? rasaiNya, menghiduNya? Adakah pada kamu itu apa-apa deria yang boleh membuat kamu kenal akan Tuhan itu?

Pelajar: Tiada professor, saya tidak pernah mengalaminya.

Prof: Dan kamu masih percayakan Tuhan itu?

Pelajar: Ya professor.

Prof: Berdasarkan kepada pemerhatian, pada kajian, pada suatu yang boleh didemonstrasikan, sains menyatakan yang Tuhan itu tidak wujud. Apa pendapat kamu mengenainya?

Pelajar: Saya tidak boleh berkata apa2 professor, saya hanya ada kepercayaan dan keimanan kepada Tuhan itu sendiri.

Prof: Ya.. percaya.. iman, itulah dia masalah yang dihadapi oleh sains.

(Pelajar termenung dan berfikir lantas bersuara..)

Pelajar: Professor, wujudkan apa yang dipanggil panas?

Prof: Ya.

Pelajar: Dan juga apa yang dipanggil sejuk?

Prof: Ya.

Pelajar: Tidak professor, tidak ada sebenarnya apa yang di panggil sejuk itu.

(Semua didalam dewan kuliah terdiam)

Pelajar: Professor, kita boleh ada banyak haba kepanasan, panas yang teramat sangat, yang sedikit atau pun tiada kepanasan. Sebenarnya kita tiada apa yang dipanggil sejuk. Kita boleh mencapai 458 darjah dibawah takat beku tetapi kita tidak boleh pergi rendah daripada itu. Sebenarnya tiada apa yang dipanggil sejuk. Kepanasan itu adalah tenaga, sejuk bukanlah lawan kepada panas, hanya ketiadaan panas itu sendiri.

(Dewan kuliah menjadi sunyi sepi)

Pelajar: Bagaimana pula dengan kegelapan? Adakah wujud apa yang dipanggil gelap itu?

Professor: Apalah malam jika tiada kegelapan?

Pelajar: Sekali lagi professor silap. Kegelapan hanyalah ketiadaan sesuatu. Kita boleh ada cahaya yang malap, cahaya normal, cahaya terang, cahaya berkilau… tetapi jika kita tiada cahaya, itu yang dipanggil kegelapan. Realitinya "gelap" itu tidak wujud. Kita tidak boleh membuatkan gelap itu menjadi semakin bertambah gelap bukan?

Prof: Jadi apa sebenar yang kamu ingin sampaikan disini?

Pelajar: Apa yang saya ingin nyatakan adalah, falsafah professor itu salah.

Prof: Salah? Bolehkah kamu jelaskannya?

Pelajar: Profesor membuat perhitungan menggunakan konsep yang berlawan, antara hidup dan mati, Tuhan yang baik dan tidak. Professor melihat konsep ketuhanan itu pada suatu yang nyata, sesuatu yang boleh kita ukur. Professor, sains masih tidak boleh menjelaskan dari mana datangya "ruh atau nyawa" dan apakah "minda" atau "fikiran" itu sendiri. Sains menggunakan elektrik dan magnetism tetapi ianya suatu yang tidak kelihatan dan nyata, malah kita masih tidak memahaminya secara keseluruhan. Untuk melihat mati itu sebagai lawan kepada kepada hidup adalah sesuatu yang tidak tepat kerana sebenarnya mati tidak wujud sebagai suatu bentuk yang nyata. Mati itu bukan lawan kepada hidup, mati hanyalah ketiadaan apa yang memberi kehidupan itu sendiri iaitu nyawa.

Sekarang beritahu saya professor, adakah kamu mengajar bahawa manusia asalnya dari monyet?

Prof: Jika kamu rujuk kepada proses evolusi semulajadi, ya.

Pelajar: Pernahkah professor melihat evolusi itu sendiri?

(Professor menggeleng kepala dan tersenyum kerana mula merasakan perbincangan ini semakin hebat)

Pelajar: Disebabkan tiada siapa pernah melihat proses evolusi itu sendiri sedang berjalan dan tidak boleh membuktikan yang ianya adalah suatu proses yang berlaku secara berterusan, adakah professor mengajar pendapat professor sahaja? Adakah professor saintis atau penceramah?

(Dewan kuliah menjadi gempar)

Pelajar: Ada tak sesiapa didalam dewan ini pernah melihat otak professor?

(Pelajar lain tertawa)

Pelajar: Ada tak sesiapa yang perasan akan otak professor itu? Rasainya, menghidunya? Saya pasti tiada siapa yang pernah berbuat demikian… jadi berdasarkan kepada pemerhatian, pada kajian, pada suatu yang boleh didemonstrasikan, sains menyatakan yang otak professor tidak wujud. Maaf saya katakan, bagaimana kami semua boleh percayakan kuliah2 professor selama ini?

(Seluruh dewan menjadi senyap.. Professor merenung lama kepada pelajar tersebut)

Prof: Saya rasa kamu semua hanya perlu percayakan kepadanya.

Pelajar: Itulah dia professor, hubungan antara manusia dan Tuhan adalah kepercayaan dan keimanannya dan itulah yang membuatkan kita dan seluruh alam ini hidup dan berfungsi sepertinya.

* Cerita ini saya dapat dari rakan dan ianya didalam bahasa English, saya terjemahkan sebaik mungkin untuk bacaan dan renungan rakan2. Dari email tersebut ia menyatakan ini adalah cerita benar dan pelajar tersebut adalah Muhammad Ali Jinnah, bapa Pakistan.

Sumber : http://lurim.blogspot.com/2010/11/debat-profesor-atheist-dengan-pelajar.html

Thursday, February 3, 2011

I'll Be Your Man






It takes 7 day to make a week,but it takes only 1 day to make a smile ...

Too many voices, too many noises
Invisible wires keeping us apart
So many choices, but they’re all disappointments
And they only seal me away from you

Climb into our own private bubble
Let’s get into all kinds of trouble

Slide over here let your hands feel the way
There’s no better method to communicate
Girl stop your talking words just get in the way
I’ll be your man
So baby come over from the end of the sofa
I’ll be your man, I’ll be your man




Kinda Cute...
Hehe..
Not Laa..
SO CUTE ...
<3
<3
<3



A beautiful smile...
   Truly doesn't know to write something..
but luckily i have da idea that was inspired from her...
Thank You...
<3
<3 video